پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226844
اموال توقيف شده قاچاقچيان به کجا مي رود؟
تاریخ انتشار : 1395/08/08 09:43:13
نمایش : 974
هر ساله تعداد زيادي خودروهاي لوکس، ويلا، آپارتمان، املاک و مستغلات از قاچاقچيان مواد مخدر کشف مي‌شود؛ اموالي که سردرآوردن از سرانجام آن‌ها مي‌تواند جالب توجه باشد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، يک شهرک مسکوني در شمال کشور يکي از دارايي‌هاي قاچاقچي بزرگ شيشه تهران؛ دستگيري بزرگترين قاچاقچي کوکائين کشور پس از برگزاري جشن 40 ميليارد توماني؛ کشف يک قايق تفريحي لوکس و ده‌ها خودرو شامل لکسوس، جنسيس و ... از قاچاقچي بزرگ مواد مخدر؛‌ دستگيري تمساح خليج با دو هزار ميليارد تومان نقل و انتقال مالي و ... تنها بخشي از تيتر رسانه هايي است که  هر از گاهي از درآمد چند ميلياردي قاچاقچيان مواد مخدر، حساب‌هاي بانکي عجيب و غريب کشف شده از آن‌ها، املاک و مستغلات مکشوفه و ليست خودروهاي لوکس‌شان که مملو از بنز و پورشه و مازراتي است، پرده بر مي‌دارند و مردم را در بهت و حيرت فرو مي‌برند. اموال و املاکي که شايد سرانجام آن‌ها ذهن بسياري از مردم را درگير کرده باشد.

پرويز افشار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنيم با اشاره به سرانجام خودروها و اموال توقيف شده از قاچاقچيان مواد مخدر در تشريح سرانجام اموال مکشوفه از اين قاچاقچيان اظهار کرد: در حال حاضر مکانيزم دقيقي براي اموال مکشوفه از قاچاقچيان وجود دارد که بر اساس اين مکانيزم، خودروها و اموالي که در حين اجراي عمليات دستگيري قاچاقچيان از آن‌ها کشف مي‌شود به عنوان حق الکشف به دستگاه‌هاي کاشف واگذار مي‌شود و جزو مايملک اين دستگاه‌ها محسوب مي‌شود.

سخنگوي ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: همچنين خودروهايي که بعد از عمليات دستگيري و در حين بررسي پرونده قاچاقچيان از آن‌ها کشف شود با دستور مقام قضايي توقيف شده و مادامي که در توقيف هستند در پارکينگ‌هاي يا مراکز ستاد مبارزه با مواد مخدر به عنوان امانت نگهداري مي‌شوند و چناچه حکم مصادره براي اين خودروها از سوي مقام قضايي صادر و اين حکم قطعي شود، بلافاصله فرايند فروش اين خودروها به جريان مي‌افتد.

وي اضافه کرد: پس از قطعي شدن حکم مصادره اين خودروها، کميسيون فروش استان‌ها که متشکل از مقامات قضايي، انتظامي و ... هستند با رعايت آيين‌نامه‌هاي قانوني مبادرت به برگزاري مزايده و فروش اين خودروها مي‌کنند که درآمد حاصل از فروش اين خودروها نيز به صورت مستقيم به خزانه واريز مي‌شود.

افشار در خصوص املاک به دست آمده از قاچاقچيان مواد مخدر نيز گفت: با توجه به اينکه املاک مکشوفه از قاچاقچيان مواد مخدر از مصاديق کشف حين عمليات نمي‌شود، پس از قطعي شدن حکم مصادره اين املاک، کميسيون فروش در مزايده‌اي مبادرت به فروش املاک مذکور کرده و درآمد حاصل از آن را نيز به خزانه واريز مي‌کند.

سخنگوي ستاد مبارزه با مواد مخدر در پايان خاطرنشان کرد: با توجه به دقت مکانيزم‌هاي موجود در اين بخش، امکان تخطي از اين مکانيزم وجود ندارد.

منبع:تسنيم

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html